By
Mavrig Dragos
Fiecare tranzactie imobiliara are particularitatile ei, insa vom rezuma mai jos setul standard de documente pe care orice vanzator ar trebui sa le detina, sau obtina, pentru a perfecta o tranzactie de vanzare cumparare:
- Documentele din istoricul proprietatii. In mod normal, indiferent de anul construirii unui imobil, orice cumparator ar trebui sa primeasca setul complet de acte perfectate anterior titlului sau de proprietate. Cum Cartea Funciara nu detine in arhiva toate aceste documente si cum obtinerea lor din arhive notariale mai vechi, sau vechi proprietari, presupune mult timp pierdut. Practica a rezumat ca cel putin ultimul document, inaintea celui aflat in tranzactionare, sa fie prezentat noului cumparator.
- Titlul de proprietate - fie el contract de vanzare cumparare, mostenire, act de adjudecare sau alta forma juridica in original.
- Documentatia cadastrala - in termeni uzuali, schita imobilului avizata de OCPI.
- Extras de carte funciara de informare recent - nu mai vechi de 30 de zile (solicitat in aceasta forma de banci, in cazul achizitiei cu credit ipotecar).
- Certificat de performanta energetica.
- Certificat fiscal - atesta faptul ca impozitul a fost achitat la zi.
- Adeverinta emisa de asociatia de proprietari - atesta faptul ca sumele de plata emise pentru proprietatea vanduta au fost achiate.
- Ultima factura pentru utilitati (energie electrica, gaz, apa, canalizare) si dovada platii acesteia.
In cazul in care nu ai mai trecut prin acest proces, sunt si alte recomandari pe care le putem pune la dispozitie in functie de tipologia tranzactiei tale. Este suficient si simplu sa ne scrii pe adresa de e-mail office@nsi.ro si sa ne spui cateva detalii legate de speta imobiliara in care te afli, iar unul dintre consultantii nostri te va ghida in acest proces.