By
Mavrig Dragos
Recomandarea noastra este ca, in functie de tipologia tranzactiei si a istoricului acestuia, actele imobilului sa fie consultate cu atentie. Inainte de a programa semnarea oricarui act de vanzare, sau a unei promisiuni de vanzare – cumparare noi, analizam documentele imobilului si emitem recomandari fie de a obtine documente suplimentare, fie de a solicita realizarea de verificari suplimentare fata de informatiile sau documentele primite. Majoritatea tranzactiilor au un grad de scazut de complexitate si din simpla analiza a Extrasului de Carte Funciara de Informare recent si a contractului de vanzare cumparare, pot fi verificate datele de baza precum:
- Istoricul proprietatii;
- Modalitatea de dobandire;
- Modalitatea de achizitionare si termenii in care tranzactia anterioara a fost realizata;
- Cine sunt proprietarii imobilului;
- Daca exista sau nu obligatii ale tertilor in relatia cu proprietatea analizata. Un exemplu de sarcini este ipoteca bancara in cazul achizitionarii cu credit ipotecar (vizibila in partea III a extrasului de carte funciara de informare);
- Datele proprietatii precum adresa sau suprafata.
Toate aceste date, considerate de baza, trebuie sa coincida cu realitatea prezentata referior la imobilul ce urmeaza a fi achizitionat. In cazul in care sunt date ce nu coincid, acestea ar trebui semnalate de notarul caruia ii sunt prezentate documentele. Daca totusi sunt date asupra carora sunt emise recomandari de a efectua verificari suplimentare, opinia unei case de avocatura este unul dintre pasii recomandati.
In cazul in care nu ai mai trecut prin acest proces, sunt si alte recomandari pe care le putem pune la dispozitie in functie de tipologia tranzactiei tale. Este suficient si simplu sa ne scrii pe adresa de e-mail office@nsi.ro si sa ne spui cateva detalii legate de speta imobiliara in care te afli, iar unul dintre consultantii nostri te va ghida in acest proces.